På AKIMI ledes alle våre timer av dyktige og inspirerende instruktører. Vi tilbyr et spekter av gruppetreningstimer som garanterer en allsidig, gøyal og effektiv trening til musikk. Treningsvariasjon gir gode resultater og sørger for at din workout aldri blir kjedelig.

Det skal være enkelt å se om timene passer for deg, ved hjelp av enkel fargekoding og forklaring.

Vi har den riktige timen i vår plan enten du er nybegynner uten erfaring, eller om du er i knallform og trenger en skikkelig utfordring.

Gruppetrening finnes i flere varianter og former. Fengende musikk og trening sammen med andre, er viktige deler for å holde motivasjonen oppe. Våre instruktører lager variasjon i treningen, og hos AKIMI har du mange forskjellige gruppetimer å velge mellom.

Timeforklaring:

Funksjonell Step :

Dette er en høyintensitetstime som gir deg komplett trening av kroppen. Her får alle en utfordring uavhengig av fysiske forutsetninger.Denne timen kombinerer styrke, koordinasjon på en enkel og morsom måte.Vi bruker stepkasse og vekter.

RedCord Intro :
Her lærer du om bakgrunn, definisjon og grunnleggende prinsipper for slyngetrening. Time passer til nybegynner eller de som vil frisk opp teknikk. Stor fokus om teknikk og mye forklaring.

Let´s dance!
Gøyal time inspirert  av dans. Her trener vi koordinasjon men også kondisjon ! Passer til alle som liker å trinn og å  danse.

AKIMI Booty
En variert gruppetime med kondisjon, spenst og styrke med fokus på rumpe og lår.

AKIMI Muscle up
Kom i form med høstens råeste styrketime. 55 min med styrke, kondisjon, utholdenhet og spenst. Med fokus på variasjon og fremgang.

Spinn 1

45 minutters time hvor vi sykler med lett til moderat intensitet. Maks ett min stående i slengen. Noe fokus på teknikk. Du bør ha vært innom spinn intro før du starter på denne timen, men passer til nybegynnere eller om du vil ha en lettere time.

Spinn 2
45-55 minutters timer med moderat til høy intensitet. Dette er en time for viderekommende, og deg som har vært på spinning før. Timen er tung, og krevende. Bra trening for de som ønsker å kjøre hardere.

Spinn intervall
55 min spinn med høy til veldig høy intensitet. For viderekommende og deg som har vært på spinning 1 og 2 før.

Langkjøring, spinn
90 minutters time med jevn moderat intensitet. Timen har jevn intensitetskurve, uten tydelige «topper». Passer best for middels til godt trente. Selv om timen ikke har så høy intensitet, er det lengden som begrenser.

Pilates
I pilates trener du spesielt kjernemuskulatur og en sterk mage, jobber med god. kroppsbevissthet og holdning, samt balanse og fleksibilitet for lang og slank muskulatur.Pilates er skadeforebyggende og reduserer kroppsspenninger.Du trener også konsentrasjonsevnen.Pilates er ofte brukt som trening for år dere prestasjonsevnen i annen aktivitet og idrett.Treningen er effektiv, gir overskudd og velvære.

Strekk/avspenning
Strekk og avspenning er en rolig time med fokus på å lære seg slappe av i spent muskulatur, samt styrke og strekke muskler som er spesielt utsatt for belastning. Dette gjør vi for å opprettholde smidighet og styrke i muskler og bevegelighet i ledd. Timen passer alle og gir positiv effekt på de mer tunge treningsøktene.

AKIMI Core
30 minutter trening med fokus på stabiliserings- og kjernemuskulatur. Treningen foregår på matte og vi bruker egen kroppsvekt. Øvelsene starter enkle og utvikler seg utover timen, og er lett tilpasselig for alle. Dette gjør at selv om timen er av middels intensitet, kreves det ikke at du har mye kjennskap til teknikk for å prøve ut denne. Det er en fordel om en har varmet opp før timen starter.

Sumba
Fantastisk latinamerikansk dansetime basert på blant annet på salsa, merengue og batchata. Time er leken og gøyal, og passer alle som liker trinn og dans. Dette er ekte danseglede og anbefales til deg som ønsker riste litt løs.

AKIMI total
En kondisjons- og stryketreningstime hvor det blant annet jobbes med frivekter. I denne timen får du full pakke; en komplett workout. Det er en fordel at en har kjennskap til basic treningsøvelser. Perfekt for deg som ønsker alt i ett.

AKIMI PT 55 min
Styrketrening i sirkel, med noe større fokus på teknikk enn intensitet. Dette er en moderat tung time, og noe kjennskap til teknikk og styrketrening er en fordel. Timen kjøres av personlig trener, så du får god oppfølging hele veien.

Step /Styrke
En morsom time med enkle trinnkombinasjoner, ved hjelp av stepkasse. Her har vi fokus på utholdenhet og styrke. Timen passer godt for alle nybegynnere som er klar for litt høyere intensitet.

Step 2
Kondisjonsbasert time på stepkasse med høy intensitet og mer avansert trinnkombinasjon. Her anbefaler vi at en har vært på step 1 tidligere.

Redcord
Tidseffektiv trening på slynge ( Redcord) 30 min hvor vi trener funksjonell strykeøvelser, muskelutholdenhet, balanse, koordinasjon og stabilitet. Time er ledet av fysioterapeut.

Easyline express
Enkel men intens sirkeltrening på 25 minutter, i egne styrketreningsapparater basert på lufttrykk. Her får du trent hele kroppen på kort tid. Timen er effektiv og har fokus på utholdende styrke. Vi anbefaler at en varmer litt opp i forkant.

Easyline styrke
Enkel sirkeltrening på 40 minutter i egne styrketreningsapparater basert på lufttrykk. Enkel teknikk, og er å anbefale til de som har trent lite eller ingen styrke tidligere. Her blir du introdusert til basic øvelser, og god innsikt i teknikk i trygge apparater

AKIMI Sirkel
45 min styrke trening. Gjennom ulike øvelser jobbes det i tidbegrensede perioder etter-fulgt av pause hvor en flytter seg til neste stasjon/øvelse. NB: kom ferdig oppvarmet!

BootCamp
Nyhet på Akimi, kombinasjon av funksjonelle styrkeøvelser og kondisjon med høy intensitet og forbrenning. Kom feridg oppvarmet til timen.

AKIMI Fit
En ren og effektiv styrke time med bruk av utstyr eller egen kroppsvekt. Moderat intensitet men du kan selv bestemme belastningsnivå. NB: Møt ferdig oppvarmet fra en annen time eller egen trening.

Yoga
En helhetig metode som ved bruke av fysisk stillinger/øvelser, pusteteknikker, dybdeavspenning og meditasjon, styrke kropp og sinn på en balansert og naturlig måte.