På AKIMI ledes alle våre timer av dyktige og inspirerende instruktører. Vi tilbyr et bredt spekter av gruppetreningstimer som garanterer en allsidig, gøyal og effektiv trening til musikk. Treningsvariasjon gir gode resultater og sørger for at din trening aldri blir kjedelig.

Det skal være enkelt å se om timene passer for deg, ved hjelp av enkel fargekoding og forklaring.

Vi har den riktige timen i vår plan enten du er nybegynner uten erfaring, eller om du er i knallform og trenger en skikkelig utfordring.

Gruppetrening finnes i flere varianter og former. Fengende musikk og trening sammen med andre, er viktige deler for å holde motivasjonen oppe. Våre instruktører lager variasjon i treningen, og hos AKIMI har du mange forskjellige gruppetimer å velge mellom.

Timeforklaring:

AKIMI Basis

Treningstime med moderat intensitet. Fokus på å trene både styrke, koordinasjon, balanse, hurtighet, utholdenhet. 

AKIMI Core
30 minutter trening med fokus på stabiliserings- og kjernemuskulatur. Treningen foregår på matte og vi bruker egen kroppsvekt. Øvelsene starter enkle og utvikler seg utover timen, og er lett tilpasselig for alle. Dette gjør at selv om timen er av middels intensitet, kreves det ikke at du har mye kjennskap til teknikk for å prøve ut denne. Det er en fordel om en har varmet opp før timen starter.

AKIMI Mix

Dette er en time som varierer. Den ligger inne på fredag kveld og lørdag morgen. Følg med på timeplanen for oppdateringer om hvilke timer det blir og hvilke instruktør som har timen. 

AKIMI Pump

Dette er en styrketime med fokus på din fremgang. Det jobbes med vektstenger og manualer, og enten repetisjoner eller tidsintervaller. Møt ferdig oppvarmet.

AKIMI Sirkel
Styrketrening i sirkel. Gjennom ulike øvelser jobbes det i tidbegrensede perioder etter-fulgt av pause hvor en flytter seg til neste stasjon/øvelse. Timen avsluttes med 15 minutter strekk og avspenning. 

AKIMI total
En kondisjons- og stryketreningstime. halve timen med trinn og utholdenhet og halve timen med styrketrening. I denne timen får du full pakke; en komplett workout. Det er en fordel at en har kjennskap til basic treningsøvelser. Perfekt for deg som ønsker alt i ett.

BootCamp
Kombinasjon av funksjonelle styrkeøvelser og kondisjon med høy intensitet. Møt ferdig oppvarmet.

Frokostspinn

Spinn 1 time med lav til moderat intensitet. Det blir servert lett og enkel frokost etter timen i resepsjonen. 

Funksjonell step

Dette er en høyintensitetstime som gir deg komplett trening av kroppen. Her får alle en utfordring uavhengig av fysiske forutsetninger.Denne timen kombinerer styrke, koordinasjon på en enkel og morsom måte.Vi bruker stepkasse og vekter.

Godt voksen

En treningstime med fokus på styrke, utholdenhet og balanse. Vi har felles oppvarming og nedtrapping med uttøying. Lav intensitet. Passer for alle. 

Gågruppe

Lavterskel utendørs trening der instruktøren tar deg med på tur i nærområdet. Velg om du vil gå med staver eller uten. Timen går ikke i vinterhalvåret.

Redcord

Tidseffektiv trening på slynge ( Redcord) 30 min hvor vi trener funksjonell strykeøvelser, muskelutholdenhet, balanse, koordinasjon og stabilitet. Time er ledet av fysioterapeut eller idrettspedagog.

Spinn 1

Spinningtime hvor vi sykler med lett til moderat intensitet. Maks ett min stående i slengen. Noe fokus på teknikk. Timen passer for alle.

Spinn 2
Spinningtime med moderat til høy intensitet. Inspirerende musikk som får deg til å gi alt.

Step
En morsom time med enkle trinnkombinasjoner, ved hjelp av stepkasse. Her har vi fokus på mestring, trinn og utholdenhet. Timen passer godt for alle. 

Strekk/avspenning

Strekk og avspenning er en rolig time med fokus på å lære seg slappe av i spent muskulatur, samt styrke og strekke muskler som er spesielt utsatt for belastning. Dette gjør vi for å opprettholde smidighet og styrke i muskler og bevegelighet i ledd. Timen passer alle og gir positiv effekt på de mer tunge treningsøktene.

Sumba

Fantastisk latinamerikansk dansetime basert på blant annet på salsa, merengue og batchata. Time er leken og gøyal, og passer alle som liker trinn og dans. Dette er ekte danseglede og anbefales til deg som ønsker riste litt løs.

Tabata

Intensiv styrketime hvor det jobber med en og en øvelse i 20 sekunder, etterfulgt av 10 sekunder pause. En øvelsen gjøres 8 runder, før bytte til neste øvelse. Rask og effektiv styrketrening.

Yoga

En helhetig metode som ved bruke av fysisk stillinger/øvelser, pusteteknikker, dybdeavspenning og meditasjon, styrke kropp og sinn på en balansert og naturlig måte.